• Το νέο supercar Ford GT !

    ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: NewsRoom™
    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Apr 27, 2018
    A- A+



    Μετά από εξαντλητικές δοκιμές και έρευνες στα supercar, αξιοποιούνται οι δυνατότητες που παρέχουν οι ηλεκτρονικές διατάξεις. Στο Ford GT, που πρόσφατα εκτέθηκε στην Αθήνα σε εκδήλωση της μάρκας, υπάρχουν πέντε προφίλ οδήγησης (Drive Modes) που επιτρέπουν στον οδηγό να προσαρμόζει άμεσα τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του αυτοκίνητου σε όλες σχεδόν τις συνθήκες – στο δρόμο, στην πίστα ακόμα και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Το αμερικανικό υπεραυτοκίνητο από ανθρακονήματα απόδοσης 647 ίππων προσφέρει τα εξής προφίλ οδήγησης: Normal, για καθημερινή οδήγηση. Wet, για οδήγηση στη βροχή. Sport, για σπορ οδήγηση. Track, για αγωνιστική οδήγηση. V-Max, για μέγιστη ταχύτητα στην ευθεία. Κάθε προφίλ οδήγησης είναι ειδικά ρυθμισμένο για διαφορετικό οδηγικό περιβάλλον. Κάθε σετάρισμα προσαρμόζει τα ηλεκτρονικά, μηχανικά και αεροδυναμικά στοιχεία του αυτοκινήτου.



    Το Ford GT διαθέτει επίσης ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (Launch Control), που παρέχει βέλτιστη πρόσφυση στην εκκίνηση. Σχεδιασμένο για χρήση στην πίστα, διατίθενται σε όλα τα προφίλ, πλην του Wet. Το σύστημα ενεργοποιείται στην οθόνη του πίνακα οργάνων, μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού. Όταν είναι ενεργοποιημένο, ένα λευκό εικονίδιο "LC" εμφανίζεται στο ταμπλό. Στο σημείο αυτό ο οδηγός κρατά πατημένο το φρένο με το αριστερό του πόδι και πιέζει δυνατά το γκάζι με το δεξί πόδι. Όταν το σύστημα είναι έτοιμο, το εικονίδιο "LC" γίνεται πράσινο και ο οδηγός σηκώνει το αριστερό του πόδι για να ξεκινήσει το Ford GT και να επιταχύνει γρήγορα.



    Με την επιλογή του Normal mode, η απόσταση από το έδαφος ρυθμίζεται αυτόματα στα 120 χιλ. για να μπορεί να περνά πάνω από σαμαράκια και λακκούβες. Το γκάζι και η μετάδοση είναι ρυθμισμένα για νορμάλ οδήγηση και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας δεν μπορούν να ρυθμιστούν. Η πίσω πτέρυγα εκτείνεται αυτόματα για καλύτερη αεροδυναμική όταν η ταχύτητα φτάσει στα 145 χλμ./ώρα, και επιστρέφει στη θέση της στα 130 χλμ./ώρα. Η πτέρυγα μπορεί να λειτουργήσει και σαν αερόφρενο εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν απότομο φρενάρισμα. Στα Normal & Wet modes η ανάρτηση ρυθμίζεται αυτόματα στη θέση Comfort. Το Wet mode ενεργοποιεί τις στάνταρ ρυθμίσεις του Normal mode, αλλά προσαρμόζει την ευαισθησία του γκαζιού για να βοηθήσει τον οδηγό να διαχειριστεί τη μειωμένη πρόσφυση λόγω βρεγμένης επιφάνειας, αυξάνοντας έτσι την ευστάθεια. Η ενεργοποίηση του Sport mode προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του γκαζιού ώστε να αυξηθεί η απόκριση του κινητήρα 3.5 EcoBoost V6 Twin Turbo και του συστήματος anti-lag. Έχοντας εξελιχθεί πάνω στο αγωνιστικό Ford GT που κέρδισε στο Le Mans, το σύστημα anti-lag διατηρεί τους υπερσυμπιεστές σε υψηλές στροφές ώστε να παρέχουν άμεσα υπερπλήρωση όταν χρειάζεται.



    Τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης ρυθμίζονται από τον οδηγό με το σύστημα Advance Trac, παρέχοντας τρεις πρόσθετες ρυθμίσεις. Επιτρέποντας μεγαλύτερες γωνίες ολίσθησης και περιστροφής του αμαξώματος κατά την υπερστροφή ισχύος, επιτρέπουν στον οδηγό να διερευνα περαιτέρω τα όρια του πανάκριβου αυτοκινήτου. Η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 120 χιλ. και η επιλογή comfort για την ανάρτηση είναι απενεργοποιημένη. Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι πολύ πιο άμεση – όπου ελαφρές αλλαγές στην πίεση του γκαζιού έχουν σαν αποτέλεσμα ισχυρότερη επιτάχυνση. Οι αλλαγές σχέσεων είναι πιο γρήγορες, ενώ οι διπλοί δίσκοι του κιβωτίου συμπλέκονται και αποσυμπλέκονται πολύ γρήγορα για μέγιστη επιτάχυνση. Οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Sport mode στην πίστα και να έχουν υψηλές απαιτήσεις από το αυτοκίνητο με αυτό το σετάρισμα. Και ενώ το Sport mode μπορεί να χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στις περισσότερες αγωνιστικές πίστες – κυρίως εκείνες που απαιτούν υψηλότερο ύψος ανάρτησης - το Track mode προορίζεται αυστηρά για αγωνιστικές συνθήκες.



    Όταν ο μοχλός του κιβωτίου είναι στη θέση park, η επιλογή αυτού του προφίλ ενεργοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα που μειώνει το ύψος της ανάρτησης κατά 50 χιλ. Η σκληρότητα των ελατηρίων αυξάνεται και η απόσβεση των αμορτισέρ ρυθμίζεται στο σκληρότερο σετάρισμα. Η πίσω πτέρυγα – που στην άκρη της διαθέτει Gurney flap – εκτείνεται και τα αεροδυναμικά ανοίγματα μπροστά κλείνουν για μέγιστη αεροδυναμική πίεση. Όλα αυτά συμβαίνουν σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα. Αυτό το προφίλ είναι για χρήση μόνο στην πίστα. Ακόμα και σε σύγκριση με το Sport, η διαφορά είναι σημαντική. Σε αυτό το προφίλ, κάθε στοιχείο του αυτοκινήτου είναι βελτιστοποιημένο για χρήση στην πίστα. Στο V-Max mode – "μέγιστη ταχύτητα" στη γλώσσα των μηχανικών – κάθε ρύθμιση είναι προσαρμοσμένη για να δώσει στο Ford GT όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα.



    Το ύψος της ανάρτησης είναι ίδιο με αυτό του Track mode, αλλά όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ρυθμισμένα για ελαχιστοποίηση της αντίστασης. Οι έλεγχοι ευστάθειας παραμένουν ενεργοί ώστε να διασφαλίζουν ότι το αυτοκίνητο κινείται σε ευθεία γραμμή. Το V-Max mode μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνον όταν το Ford GT είναι σταματημένο και στο park. Το V-Max mode είναι σχεδιασμένο για ένα στόχο, το GT να πετυχαίνει την ταχύτερη δυνατή ταχύτητα στην ευθεία.
  • No Comment to " Το νέο supercar Ford GT ! "